Pages

Leave ur 'jejak' here :)

Thursday, April 7, 2011

Boleh ke sebut Selamat Hari Jadi?

Assalamualaikum semua.. Selamat pagi.. Ada yg tak bangun lagi ke jam sebegini? Ish3.. nak kene babab kat bontot ek? Ok, sape-sape yg da bangun da buat senaman ringan ke? Kalau belum meh kita buat sesame. Ok.. 1.. 2.. 3...

Klik kat hidung beliau utk demo senaman hari ni..

Ha.. gelek jgn tak gelek. Ok skrg kita masuk pada tajuk perbincangan hari ni. Semalam birthday salah sorang anak ema ni. Tapi ema malas nak wt entry utk beliau. Ya.. ema syg gila kat ank ni. Sebab dia satu-satu nye ank pompuan di antara anak-anak yg lain. Huhuhu.

Sebut pasal birthday ni teringat perbualan ema ngan adik-adik pada 30.03.2011 hari tu. Masa tu kitorang tengah sarapan.

Kakyong: Jaki, adik.. sat gi pegi la kat ateh pastu cakap kat dia Selamat Hari Jadi. Tau?
(Time tu sekolah adik-adik ema yg menengah ni buat camping. Tapi menengah rendah buat kat sekolah je. And sekolah tu dekat ngan umah kitorang. So, kalo adik-adik tetiba teringin nak p jumpa ateh boleh je..)

Jaki: Owhh.. hari ni hari jadi ateh ek. Tapi kakyong, boleh ke kita ckp kat dia selamat hari jadi?

Kakyong: Nape pulak tak boleh? Dah hari ni hari jadi dia.

Jaki: Tapi mana kakyong tau hari ni ateh jadi?

Kakyong: Apa maksud Jaki?

Jaki: Kita dok ucap kat orang selamat hari jadi tu confirm ka hari tu dia dijadikan?

Aiseyman.. nape la budak darjah 4 ni da pandai pikir sampai ke situ. Kakyong nye pon sakit kepala dah. Tapi tetiba si adik yg darjah 2 menyampuk.

Adik: La... kita kata kat dia selamat hari jadi sebab dia keluo dari perut mak dia hari tu. So, hari tu kira dia jadi la. Jadi orang.. Ape la Abg Jaki nih. Betul tak kakyong?

Kakyong: Err.. sat nak pikio. 

Jaki: Ye la.. tapi hari tu dia cuma lahir. Bukan dia jadi. Cakap je la selamat hari lahir. Nape nak kate selamat hari jadi.

Kakyong: Jaki, Adik... dah tu. Cepat pi sekolah. Dah dekat 7.30 tu. Sat gi kene denda lak.
(Sambil berlalu masuk bilik dgn muka kompius)

Kakyong bkn tak tau jawapannye. Tapi saje nak tengok pemikiran adik-adik dia. Cewaahh.. Ayat kabe malu. Haa.. sekarang ni ema nak tanye, antara dua orang adik ni jawapan sape yg betul?

4 comments:

AliaJustea said...

keh keh keh .. kalau alia pun tak tahu nk ckp ape dah! biaselah..budak2 yg sedg membesr ni..bnyk betul yg dy fikir..nnti kalau betol2 da besr..nk wt keje sekolah krg bm pun sush nak bg ayt..huhu

Emma said...

aliajustea; huhuhu.. tau takpe.. dorg tu pandai ckp je.. soh tulis malas..

man said...

kena refer kpd pakar bahasa.

Emma said...

man; huhuhu..tgh cr pkr bahasa..

Bebudak comel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KiraKira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers