Pages

Leave ur 'jejak' here :)

Wednesday, March 2, 2011

I LOVE YOU!!!

Salam hari Rabu semua.. Hari mood aku tak berapa OK disebabkan kepoci-kepoci yang melata kat atas muka bumi ini. And perut aku ni sesaje je nak buat hal time macam ni. Tak beghajo betui la. Dah dua kali masuk toilet ni. Hopefully takde yang ketiga dah la ye..  Dah le aku sorang je kat sini hari ni. Tak pe la.. kita ketepikan isu tu OK. Ape kejadah nye aku letak tajuk yang macam menggatal giler macam tu? Mesti kome ingat aku tengah angau sekarang kan? Eh tak la.. Cuma nye.. tadi bila bukak dashboard je aku ternampak la entry sorang atok yang selalu bagi petua-petui tu. Tajuk nye “Bertunang tanpa ibu bapa”. Beliau (atok) siap attach satu video ceramah oleh Ust. Azhar Idrus yang aku rasa aku dah penah tengok kot. Sapa-sapa yang ter’sior’ nak tengok boleh picit kat tajuk tu ye..

Bila tengok je tajuk tu aku teringat la satu forum yang aku penah join masa kat UIA ari tu. Haishh.. bukan aku yang jadi panel. Aku pi tadah telinga je. (Ekceli aku pi tu untuk sedapkan hati sorang kawan ni je.. huhu). Tajuk forum tu “Apa jaminan cinta ‘U’?” Sebelum aku cite pasal tu aku nak ulas sket la tajuk forum tu. Bagi kite-kite yang tengah belajo kat U ni, bila tengok je tajuk tu mesti kita paham U tu university kan? Tapi kalo nak ditengok dari sudut ilmu Balaghah yang aku dah belajo sem lalu, U tu bawak dua maksud. Pertama university macam yang kita paham, and kedua ‘you ‘ la atau dalam bahase melayu nye ‘kamu’. Kita panggey dia “Tawriyah”. Haa.. amek ko.. Belajo bahase arab pulok kat sini.

Ok. Panel untuk forum tu ada 4 orang. Ust. Majid (lecturer aku), Mdm. Isfadiyah (Principle Mahallah Ummu Salamah), Sifu Nassir (Lecturer UIA jugak and bekas buaya), and yang last ni husband kepada membe yang same course ngan aku (nama ape ntah). Pihak yang nguruskan forum ni jemput dia sebab deme (dia ngan bini dia kawen awal). Tapi bagi aku la kan.. tak perlu pon jemput dia ni. Huhu. Ni pendapat budak mulut jahat la ye. Sory ye bang.

Dalam banyak-banyak panel ni kan, yang paling aku ingat sekali kata-kata Ust. Majid. He said that, once a man offered his love to a girl, and that girl approves it, that means they’re already engaged. Dah sah dah sebagai tunangan. Tapi bak kata ustaz, cara macam tu adalah cara yang biadap. Nepe biadap? Sebab nye kita dah belakang kan parent. Sepatut nye dalam hal-hal macam tu kita mesti dulu kan parent kita kan. Tapi ni la cara yang kebanyakan orang bercinta buat. Termasuk la aku sendiri. Bukan niat aku nak belakang kan parent aku tapi kalau aku bagitau deme pon ntah deme nak approve ke tak. Tapi satu je yang kita kene tanam dalam kepala elok-elok. Even agree macam tu dah dikira bertunang, tapi ddah jadi tuning tak bermakna semua pon jadi halal kan? Even yang dah bertunang mak bapak tau pun tak kira halal lagi kan. Haa. part tu kene jage betul2.

Ok la mekeme-mekeme semua. Awak ni sebeno nye tengah ngajo. Saje curi-curi masa nak taip mende nih. Ingat ek sume. Bercinta elok-elok tau. Jangan nakal-nakal. Awak nak berenti kat sini la. Sian anak murid awak terkiye-kiye sorang-sorang dalam kelas nun. Huhu. Mesti kome nak cakap aku ni terpengaruh ngan cite Hantu Kak Limah Balik Rumah kan? Ekceli, awak ni memang oghang Perak. Memang gitu le gaye cakap nye. Kat rumah awak memang cakap gitu ngan mak awak. Haa.. udah-udah le merepek nye ye. Sape-sape tak paham ape awak cakap ni buat-buat le paham ye. Awak nak pegi dah ni. Jumpe len kali la ye. Adios..

No comments:

Bebudak comel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KiraKira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers