Pages

Leave ur 'jejak' here :)

Saturday, March 12, 2011

12 March 2011

Salam semua.. Hari ni aku nak membebel lagi. Dua tiga hari ni aku tak update sebab busy dengan motor yang hilang. So, nak buat apa pon takde mood. Ye.. serius ni. MZ ku hilang. Berangin satu badan dah ni. Nak pegi keje pon susah takde transport. Tak kan nak tunggu Incik Abah antar je. Memang la lambat sebab da banyak keje lain. Tapi.. mungkin ada hikmah disebalik apa yang berlaku nih. So, kitorang satu family hanya mampu bersabar je la. Macam-macam jugak yang berlaku dalam bulan ni. Orang dengki bisnes nye.. macam-macam la.. tak kan nak ngumpat kat sini lak kan.

Gambar ni hanya ehsan pok cik google. mane boleh letak yg real..


So, hari ni my family balik Perak. Cuti sekolah la kate kan.. Aku??? Of course la tak leh join sebab keje. Lagipun masa balik cuti ari tu aku dah singgah sana tengok umah baru. Huhu. So, takde ape hal la kan. Disebabkan Incik Abah yang drive balik kampong so takde sape la boleh antar aku and adik aku yang ensem tu p kije kan. Jeng.. jeng.. jeng.. so hari ni kitorang dapat peluang merempit naik FZ yang Incik Abah sayang sangat tu. Huhu. Sangat best la itu motor. Sebelum ni aku takde chance pon nak naik motor tu pegi jauh-jauh. Pandang je motor tu ter’parking’ depan umah. Tapi of course la hari ni adik aku yang bawak. Aku bertenggek kat belakang je. Giler ah. Moto tu tinggi la. Kaki aku tak sampai. Dan disebabkan Incik Abah risau adik aku bakal merempit guna motor kesayangan dia, kunci motor aku yang pegang. Muahahaha. Memang takde chance la kau nak belagak ngan moto tu Alang..

Yg ni pon sama.. Incik Abah search kat google time dia tengah gile ngan barang ni sebelum dapat beli ari tuh..


Mesti korang tertanya-tanya kan apa motif aku nak kepoci sal nih. Tapi aku nak cite gak. Sebab aku tak tau nak update ape. Huhu. Ada bahan sebenar nye. Tapi malas nak taip. Sikit masa gi aku kongsi something yang berpekdah ngan korang ek. Memang serabut la perasaan bila barang hilang. Dengan keadaan company yang goyah sikit sebab terpaksa tukar premis. Tapi takpe la. “Sesungguhnya Allah itu bersama dengan orang-orang yang sabar.” Aku cuma berharap and berdoa je kitorang boleh bangun balik macam sebelum ni. So, korang pon doa kan la kitorang satu family tabah ok!

And lastly, aku berharap giler la pencuri motor tu pulangkan balik motor tuh walaupun bunyi cam mustahil je nak dapat. Tapi kuasa Tuhan sape boleh duda kan?  Walaupun motor tu memang dah macam nak nazak sebab selalu kene belasah ngan adik aku pegi sana pegi sini, tapi ia sangat berguna wo... Makin teruk kes curi motor kat Kedah ni sekarang nih. Riso aku. Bawak-bawak le bertaubat wahai penyangak sekalian. Cari la kije yang halal.. Haish.. geram betul la aku…..

No comments:

Bebudak comel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KiraKira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers