Pages

Leave ur 'jejak' here :)

Tuesday, January 4, 2011

Mati dan muda

salam semua. setelah sekian lama tak jenguk blog ni. bukan tak jenguk. cuma tak update je. semalam aku tak sihat sangat ler. sebab tu pening je nak cite ape.

hari ni aku nak cite apa yg lect aku bebel dalam kelas ek. tujuan aku nak cite ni saje je nak riak yg aku ni tak tido dalam kelas. huhu. walaupun macam nak juling mata aku tahan ngantuk dengar sir bebel. tapi semangat aku kuat woo.. huhu. ni la untung nye orang yg boleh buat multi tasking. sambil membebel kat diri sendiri tahan ngantuk sambil dengar sir bebel. lagi satu kebolehan aku ialah, boleh merepek bukan-bukan sambil update blog. huhu. yg tu memang tak dapek eden nak nolong le ye..

google


macam ni.. hari tu sir aku ada sebut pasal pemakanan kita seharian. tujuan beliau berceramah sakan disamping menyelit-nyelit bagi note utk subject CCT yg beliau ajar tu adalah disebabkan oleh berita kematian arwah Faizal Yusof (gambar atas tu) tu la. bukan apa.. muda-muda lagi dah meninggal sebab penyakit kronik. baru 32 tahun tu. ni la akibat nye kalau kita tak jage pemakanan. tapi kalau kita jaga camne pun, kalau dah sampai masa mati jugak kan.. semua tu kuasa Tuhan la kan. apa-apa pun jom kita baca al-Fatihah sama-sama. semoga roh beliau sentiasa dicucuri rahmat. Al-Fatihah..

google

cuma nye selagi kita hidup ni jaga la makanan seharian kita tu elok-elok. lagi satu faktor yg membahayakan kesihatan kita ialah rokok tuh. so kepada abang-abang macho kat luar sane yg perasan macho giler setiap kali sedut asap rokok, bawak-bawak le sedo kediri. memang tak lama lagi go la tu. pelik kan? dah tau rokok tu bahaya tapi still ramai jugak yg menyedut macam nikmat giler. padahal setiap kali aku tengok orang yg merokok ni dah macam orang bodoh je tau. kenapa? korang pikir la sendiri ye..

korang suka makan kepsi tak? memang la semua orang suka kan? aku rasa la kot 1 daripada 10 org je kot yg tak suka makan mende alah tu. tapi kalau kita kaji la kan, betapa la banyak nye garam dalam makanan tu. kalau kita makan 3 ketul ayam tu pun, paras garam dalam badan kita akan jadi teramatlah banyak. silap-silap boleh kene darah tinggi tau. tambah-tambah pulak dengan air pepsi and cheezy wedges. perghh.. memang berbaloi-baloi la utk buat modal mati cepat kan. tapi ape pun aku still gak makan kepsi. cuma dalam sebulan sekali gitu je. i'allah lepas ni kurang lagi kot. bukan nak kata kepsi je. lain-lain fast food pon same la. pendek kata, tak elok la makan mende camtuh selalu.



so harap-harap lepas ni pakat-pakat la kita jaga pemakanan ye. banyakkan makan makanan yg ber'akaline' utk meneutralkan asid yg melambak dalam badan kita neh. tambah-tambah lagi aku ni ha.. asek sendawa jer.. huhu. ada cadangan tak nak buang angin dalam badan camne?


2 comments:

paah mohamad said...

banyakkan minum teh halia. hehe.

blog walkin. ade mase follow la my blog. paahmohamad.blogspot.com

Emma said...

huhuhu..
mane boleh la..
teh tu pun angin..
tp xgamak rase nye nk telan halia..
neway..ok..
i'll folo..

Bebudak comel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KiraKira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers